نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دورۀ اوّل و دوم متوسّطه) سال تحصیلی 97ـ139۶ اعلام شد.

نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دورۀ اوّل و دوم متوسّطه) سال تحصیلی 97ـ139۶ اعلام شد.


      فهرست نتایج آزمون ورودی پایۀ هفتم و دهم دبیرستان­های استعدادهای درخشان که در روزهای پنج‌شنبه 14/02/1396 و روز جمعه 15/02/1396 در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار شده بود، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفت.


 این آزمون‌، به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوّبات شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 از بین حدود 264000 نفر داوطلب شرکت کننده در آزمون، برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم برگزار گردید.


لازم به ذکر است، پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دبیرستان‌های دورۀ اوّل و دوّم متوسّطه استعدادهای درخشان، صرفاً بر اساس رتبۀ مبتنی بر نمرۀ آزمون ورودی بوده و برای پذیرفته نشدگان در آزمون، کارنامة عدم قبولی شامل: وضعیّت پاسخ‌گویی به سؤالات در هر مادّة امتحانی (تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح)، نمرة آزمون در سؤالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمرة کلّ آزمون و نمرات کلّ آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت‌های انتخابی دانش آموز  صادر و ارائه شده است.


اعلام اینترنتی  نتایج از طریق  نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد و لازم است داوطلبان با درج کد ملّی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا  شمارة سریال شناسنامة ثبت‌شدة خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطّلع شوند. دریافت درخواست‌های تجدید نظر در نتایج  نیز از روز سه‌شنبه 20/04/1396 از طریق همین سامانه صورت می‌پذیرد. به اطّلاع می‌رساند به جز فهرست اصلی قبول‌شدگان، فهرست ذخیره‌ای‌ برای دبیرستان‌های دورۀ اوّل و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد.