آزمون تیزهوشان برای دو مقطع تیزهوشان ششم به هفتم و تیزهوشان نهم به دهم بصورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و زمان ثبت نام آن برای هر دو مقطع در مرحله اول اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه می باشد که دانش آموزان با وارد کردن مشخصات شخصی و تحصیلی خود ثبت نام اولیه آزمون تیزهوشان را انجام داده و سپس بعد از اعلام زمان، نسبت به پرداخت وجه اینترنتی در مرحله دوم از طریق درگاه بانکی اقدام می کنند. زمان پرداخت وجه اینترنتی معمولا اواخر اسفند ماه می باشد. هر دو زمان، یعنی ثبت نام اولیه آزمون تیزهوشان و پرداخت وجه الکتریکی آزمون تیزهوشان ممکن است تمدید شود. زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.


نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۷-۹۸


ثبت نام آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه ششم و نهم تنها از طریق سایت www.azmoon.medu.ir صورت می پذیرد که هر دانش آموز پس از ورود به سامانه با وارد کردن مشخصات فردی و تحصیلی ثبت نام اولیه خود را انجام داده و سپس در مرحله دوم و مجددا از طریق سایت www.azmoon.medu.ir و توسط کارت  های بانکی اقدام به پرداخت وجه ثبت نام آزمون تیزهوشان می نمایند.


شرایط ثبت نام تیزهوشان ۹۷-۹۸


شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۷-۹۸


۱- داشتن تابعیت ایرانی (پذیرش دانش آموزان غیر ایرانی تابع شرایط خاص می باشد)


۲- اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم


۳- کسب نمره نمره خیلی خوب در تمام دروس یا کسب نمره خوب در یک درس و نمره خیلی خوب در بقیه دروس پایه پنجم


شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۷-۹۸


۱- داشتن تابعیت ایرانی (پذیرش دانش آموزان غیر ایرانی تابع شرایط خاص می باشد)


۲- اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم


۳- معدل کل سال هشتم بالای ۱۹ باشد.


نکته: پذیرش بدون آزمون مدارس تیزهوشان صرفا برای دانش آموزان پایه نهم به دهم می باشد و دانش آموزانی که پایه هفتم و هشتم را در مدارس تیزهوشان باشند و معدل هر دو سال آن ها بالای ۱۷ باشد می توانند بدون آزمون برای پایه دهم در مدارس تیزهوشان ثبت نام نمایند.


زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۹۷-۹۸


زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم معمولا اواسط اردیبهشت ماه می باشد و دانش آموزان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۹۷-۹۸ ، می توانند یه هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایتwww.azmoon.medu.ir اقدام نمایند.