دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان (تیزهوشان) و نمونه دولتی سال 98-97 توسط مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ابلاغ شد.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای پذیرش دانش‌آموز در سال 98-97 را به استان‌ها ابلاغ کرد.


بر اساس این دستورالعمل، در سال جاری مانند سال‌های قبل طراحی سؤالات آزمون در وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و تمامی فرآیندها، اعم از اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سؤالات بر اساس حوزه‌بندی و هم‌چنین تصحیح پاسخ برگ‌ها، اعلام نتیجه آزمون و پاسخ‌گویی به درخواست‌های تجدیدنظر، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، با نظارت و تأیید مرکز حراست و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و دفاتر ذی‌ربط معاونت آموزش متوسطه صورت می‌گیرد.


بر این اساس، دانش آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور که متقاضی شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی می‌باشند، می‌توانند در آزمون جداگانه‌ای که دستورالعمل آن متعاقباً توسط مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام خواهد شد، شرکت نمایند.


مسئولیت برگزاری دقیق و مطلوب آزمون در استان، بر اساس مفاد این دستورالعمل، به عهده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان است.


 


برخی مراحل اجرای این دستورالعمل به شرح ذیل است