۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

آغاز توزیع کتاب های درسی دوره‌ های متوسطه اول و دوم از امروز در کتابفروشی‌ ها

کتاب های درسی دوره‌ های متوسطه اول و دوم

سید حسین طلایی زواره، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات توزیع کتب درسی دانش‌آموزان، اظهار داشت: کتاب های درسی دوره‌ های متوسطه اول و دوم همه استان‌های کشور به جز استان‌های تهران، البرز و شهرستان‌های استان تهران، از امروز ۲۰ شهریور ماه، در کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مقاطع یاد شده در استان‌های تهران، البرز و شهرستان‌های استان تهران از ۲۵ شهریور در کتابفروشی ها توزیع می‌شود.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: کتب درسی سایر مقاطع تحصیلی شامل دوره «ابتدایی»،«پیش دانشگاهی»، «شاخه‌های فنی و حرفه‌ای» و «کاردانش» با آغاز سال تحصیلی و از اول مهرماه در مدارس توزیع می‌شود.

طلایی زواره با اشاره به میزان افزایش قیمت کتب درسی، متذکر شد: قیمت کتب درسی تنها ۷ درصد رشد داشته است که ۲ درصد پایین تر از میزان تورم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد ساعی

امتحانات نهایی در پایه دوازدهم برگزار می‌شود


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امسال آخرین دوره پیش‌دانشگاهی است،‌ گفت: با حذف این دوره، امتحانات نهایی همه رشته‌ها از سال آینده در پایه دوازدهم برگزار می‌شود.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره حذف دوره پیش‌دانشگاهی گفت: دوره پیش‌دانشگاهی با تغییر در سیستم آموزشی دهه 70 ایجاد شد. 


در آن زمان دانش‌آموزان در پایه یازدهم دیپلم می‌گرفتند تا بتوانند زودتر وارد جامعه یا بازار کار شوند و برای ورود به دانشگاه دوره یک‌ساله‌ای با عنوان پیش‌دانشگاهی تعریف شد و قرار بود؛ یک‌و‌نیم برابر ظرفیت دانشگاه‌ها وارد این دوره شوند.


او ادامه داد: این ظرفیت رفته رفته افزایش پیدا کرد و همه کسانی که دیپلم می‌گرفتند، می‌توانستند در این دوره شرکت کنند، اما با تغییر ساختار مجددا به دوره 12 ساله بازگشتیم و بر این اساس دانش‌آموزان بعد از پایه دوازدهم دیپلم می گیرند.


زرافشان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با این مدرک دیپلم می‌توانند به دانشگاه بروند، گفت: با تغییر در این ساختار دانش‌آموزان می‌توانند به دانشگاه‌ها وارد شوند و هم در بازار کار حضور پیدا کنند.


وی یادآور شد: در گذشته فقط دانش‌آموزانی که دوره پیش‌دانشگاهی را گذرانده بودند، می‌توانستند در مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها شرکت کنند و افرادی که مدرک پیش‌دانشگاهی نداشتند، فقط در دوره کاردانی شرکت می‌کردند.


معاون آموزش متوسطه تاکید کرد: با این ساختار همه دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از جمله نظری و فنی بعد از 12 سال موفق به کسب دیپلم می‌شوند و می‌توانند در مقطع لیسانس وارد دانشگاه شوند.


زرفشان تصریح کرد: امسال برای بار اول پایه یازدهم را داریم و سال آینده دوره پیش‌دانشگاهی را نداریم و پایه دوازدهم را برگزار می‌کنیم که امتحانات نهایی نیز مربوط به این سال است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد ساعی

14 واﻗﻌﯿﺖ ﺷﮕﻔﺖ اﻧﮕﯿﺰ درﺑﺎره ﺑﺪن اﻧﺴﺎن



14 واﻗﻌﯿﺖ ﺷﮕﻔﺖ اﻧﮕﯿﺰ درﺑﺎره ﺑﺪن اﻧﺴﺎن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد ساعی